Türkiye’nin En Hızlı Satılan İkinci El Otomobili Belli Oldu

Çevrim içi platformlarda yayınlanan kurumsal ilanların sayısında geçen yıla kıyasla yüzde 9’luk bir düşüş kaydedildi.

Ocak ayında toplam 354,743 ilanın yayınlandığı bildirildi. İlanlara göre, ikinci el otomobil satışlarında ise 181,774 adetlik bir satış gerçekleşti. Fiyatlar, önceki aya göre yüzde 0,09 oranında düştü.

DİZEL ARAÇLAR EN ÇOK TERCİH EDİLEN MOTOR TİPİ

Motor tipine göre incelendiğinde, ocak ayında en çok satılan araçların başında dizel araçlar geldi. Toplam 107,404 adetlik dizel araç satışı yapıldı. Onları sırasıyla 66,866 benzinli ve 5,094 otogazlı araç takip etti. Hibrit araç satışları 1,335 adetle sınırlı kalırken, ikinci el elektrikli araç satışlarında geçen seneye kıyasla yüzde 104,3’lük bir artış yaşandı, 1,075 adetlik satış gerçekleşti.

EN ÇOK TEREDDÜTSÜZ SEÇİLEN YAŞ GRUBU 11 YAŞ VE ÜZERİ ARAÇLAR

Satın alınan araçların yaşına bakıldığında, tüketicilerin yüzde 38,2’sinin tercih ettiği yaş grubunun 11 yaş ve üzeri araçlar olduğu belirlendi.

SATIŞ HIZI BAZINDA FİAT ÖNE ÇIKTI, MERCEDES GERİDE KALDI

İkinci el çevrim içi pazarında satış hızı, Fiat marka araçların ortalama 38 günle en hızlı şekilde el değiştirdiğini gösterdi. Fiat’ı sırasıyla 39 günle Ford, 40 günle Peugeot ve 41 günle Hyundai takip etti. Satış hızı bakımından, Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz’in ortalamanın altında kaldığı görüldü. Mercedes-Benz, 61 günlük ortalama satış hızıyla en yavaş satılan marka oldu.

BİNEK ARAÇLAR ARASINDA C SEGMENTİ YÜZDE 42,2’LİK PAY İLE LİDER

Ocak ayında satılan binek araçların yüzde 42,2’sini C segmenti araçlar oluşturdu. Geçen senenin aynı dönemiyle kıyaslandığında, E, S ve F segment araç satışlarının toplam binek araçlar içindeki payının arttığı gözlendi.

10 MARKA İKİNCİ EL SATIŞLARIN YÜZDE 76,2’SİNİ GERÇEKLEŞTİRDİ

2024 Ocak ayında, ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 181,774 aracın yüzde 76,2’sini 10 markanın gerçekleştirdiği açıklandı. Fiat, 24,258 adetlik satışıyla listenin başında yer aldı. Volkswagen ve Renault sırasıyla 20,339 ve 20,125 adetlik satışlarıyla takip etti. Ayrıca, ilk kez ilk 10 sıralamasına giren Citroën markası dikkat çekti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir